افزایش قیمت خانه‌ ها با استفاده از پنل خورشیدی

  • ملک مانا توسط ملک مانا
افزایش قیمت خانه‌ ها با استفاده از پنل خورشیدی

افزایش قیمت خانه‌ها در جهان با استفاده از پنل خورشیدی

در سراسر جهان خانه‌هایی که پنل خورشیدی دارند، ارزشمندتر می‌شوند. شاید پیاده‌سازی این پنل‌ها در خانه‌های ما هم ارزش آن‌ها را افزایش دهد. برای اینکار، باید به سو‌ال‌هایی پاسخ دهیم: قیمت پنل‌های خورشیدی چقدر است؟ در ایران چه شهرهایی بهتر است از پنل خورشیدی استفاده کنند؟ به‌هرحال امروزه که پنل‌های خورشیدی در حال جا افتادن نسبی در بازار هستند، باید در مورد آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنیم. در ملک مانا دربارهٔ پنل‌های خورشیدی اطلاعات بیشتری در اختیارتان میگذاریم.

پنل‌های خورشیدی ارزش خانه را افزایش میدهند

تجزیه و تحلیل‌های جدید وب‌سایت Porch نشان میدهد که یک منبع مهم برای افزایش قیمت خانه، پنل‌های خورشیدی هستند. خانه‌هایی که پنل خورشیدی دارند، تا ۵۶ درصد بالاتر قیمت‌گذاری میشوند. همانطور که میدانید، این پنل‌ها از نور خورشیدی استفاده میکنند و انرژی آن را در خانه‌ها بکار میگیرند.

تحلیل اخیر سایت porch میگوید قیمت خانه‌هایی که پنل خورشیدی دارند، بطور متوسط حدود ۶۸۰ هزار دلار است. خانه های دارای پنل‌های خورشیدی در بعضی شهرها جذابیت بیشتری دارند. بعنوان مثال، خانه های دارای انرژی خورشیدی در فلوریدا بالاترین قیمت را دارند. آنها سه و نیم برابر متوسط قیمت خانه در شهر قیمت دارند. جالب است بدانید که طبق مطالعه اخیر The Solar Nerd، نصب پنل‌های خورشیدی ۵۶ هزار دلار به ارزش خانه می‌افزاید.

انواع پنل خورشیدی

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی صفحاتی است که به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک می‌کند. این پنل‌ها، انرژی خورشید را به برق تبدیل می‌کنند. تولید برق از انرژی خورشید بعضی مواقع از نیاز مصرف یک خانه هم بیشتر میشود و مشترکان میتوانند برق اضافه را ذخیره کنند یا حتی به اداره برق بفروشند. در کشورهای پیشرفته، ابزارهایی برای ذخیره‌سازی این انرژی مانند باتری‌های دیواری هم استفاده میشود.

یکی از دغدغه‌های بشر امروزی کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی است. مصرف سوخت‌های فسیلی باعث آلودگی محیط زیست و تولید دی‌اکسید کربن میشود. این روش آسیب کمتری به محیط زیست میزندو مزیت مهمی محسوب میشود. استفاده از پنل خورشیدی خانگی برای تأمین برق یک روش نسبتا مرسوم و کارآمد است. با استفاده از پنل خورشیدی هزینهٔ برق خانواده هم کاهش پیدا میکند. به علت سازگار بودن با محیط زیست و هماهنگی با دغدغه‌های انسان امروزی است که خانه‌های دارای پنل خورشیدی قیمت بالاتری پیدا میکنند.

پنل خورشیدی در ایران

پنل‌های خورشیدی با وات پایین از چند صد هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و بفروش میرسند. برای انتخاب و نصب سیستم‌های مجهز به پنل خورشیدی، قطعا نیاز به مشورت با مشاوران حرفه‌ای این حوزه دارید. انتخاب پنل مناسب، پیاده‌سازی سیستم انتقال برق، تغییر کنتور برای فروش برق به اداره برق و سیستم ذخیره‌سازی، پیچیدگی‌های خاص خود را دارند.

پنل‌ها در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین در انواع مدل و قیمت بفروش میرسند. اغلب آن‌ها ساخت کشور چین هستند، اما پنل‌های ساخت داخل هم در بین آن‌ها دیده میشوند. شما به‌عنوان مشاور املاک میتوانید به مالکانی که قصد بازسازی ساختمان خود را دارند، پیشنهاد استفاده از پنل‌ها را بدهید تا ارزش خانه‌شان هم بیشتر شود. بعنوان مشاوره به سازنده‌ها هم این مورد را مدنظر داشته باشید. امروزه در شهرهای ایران هم خانه‌هایی مدرن و هوشمند پیدا میشوند که تمامی انرژی خود را از پنل‌های خورشیدی تأمین میکنند و این انرژی در مورد خانه‌ها چگونه عمل می‌کند و چه انواعی دارد؟ یک خانه میتواند با پنل‌های خورشیدی، انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند؟ قیمت این پنل‌ها چقدر است؟

افزایش قیمت خانه‌ ها با استفاده از پنل خورشیدی
انواع پنل خورشیدی

انواع پنل خورشیدی

پنل‌های خورشیدی به دو دسته اصلی مونوکریستال و پلی کریستال تقسیم میشوند. در حال حاضر این دو نوع متداول ترین و پراستفاده‌ترین پنل خورشیدی برای تولید برق هستند. این پنل‌ها انرژی خورشید را به برق تبدیل میکنند. آن‌ها از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارند. هرنوع از پنل‌های خورشیدی بالای ۲۵ سال عمر میکند. تفاوت اصلی این دو، نوع سلول خورشیدی در آن است. جدا از فناوری دو نوع اصلی،‌ بهتر است مزایا و معایب آن‌ها را هم بدانیم. پنل مونوکریستال نسبت به پنل پلی کریستال راندمان بالاتر و ظاهر زیباتری دارند.

کدام نوع پنل خورشیدی مناسب‌تر هستند؟ هر دو نوع برای تأمین برق خانگی کارآمد هستند. اگر فضا کوچک باشد از پنل مونوکریستال استفاده میشود. پنل‌های مونوکریستال بعلت راندمان بالاتر برای محیط‌های کوچک بهتر هستند. در غیر این صورت بعلت قیمت پایینتر پنل پلی کریستال انتخاب میشود.

قیمت پنل خورشیدی در ایران

خانه‌هایی در ایران از این تکنولوژی بهره‌مند شدند و تعداد زیادی از افراد در نوبت هستند. در سال گذشته برای تجهیز کردن یک خانه مسکونی در ایران بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان هزینه صرف میشده است. اگر این تکنولوژی بصورت همگانی مورد استفاده قرار گیرد، باعث کاهش آلودگی محیط زیست خواهد شد. بهمین علت میتوان به آینده این تکنولوژی امیدوار بود. آپارتمان‌ها در هر ۲۰ متر فضای پشت‌ بام‌های خود، برای ۵ کیلو وات پنل خورشیدی استفاده میکنند.

پنل خورشیدی برای چه شهرهایی مناسب است؟

پنل‌های خورشیدی را به چه مشتری‌هایی پیشنهاد میدهید؟ کدام شهرها پتانسیل بالاتری در این زمینه دارند؟ پر واضح است که شهرهای آفتابی بیشتر میتوانند روی این پنل‌ها حساب باز کنند. بدون شک شهر یزد در مقایسه با شهرهای شمالی کشور، امکان استفاده بیشتری از این تکنولوژی خواهند داشت. شهرهای واقع در فلات مرکزی که در طول سال نور خورشیدی دریافتی آنها زیاد است، گزینه مناسبی برای دریافت این تکنولوژی هستند.

استفاده از پنل خورشیدی در شهرهایی که میانگین بارش سالیانه آنها اندک و در اغلب سال آفتابی هستند، مناسب است. شما میتوانید برای افزایش قیمت خانه‌ها به مشتری‌‌های این شهرها پیشنهاد استفاده از این تکنولوژی را بدهید. در سال‌های آینده بدون شک این تکنولوژی راه خود را بیشتر از پیش باز خواهد کرد.

مقایسه ملک ها

مقايسه كردن