خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران ؟!

  • ملک مانا توسط ملک مانا
خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران ؟!

گیلان یا مازندران ؟!

خرید ویلا در گیلان یا مازندران: دو استان گیلان و مازندران که از استان‌های شمالی کشور هستند با توجه به آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی که دارند در مقایسه با هم بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته‌اند و این روزها خرید ویلا در گیلان و مازندران بازار نسبتا پرطرفداری دارد. اما خرید ویلا در گیلان و خرید ویلا در مازندران گزینه‌هایی هستند که پیش روی بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران قرار دارند. برای انتخاب میان یکی از این دو مورد عوامل متعددی وجود دارد که باید تمامی آنها را مدنظر قرار داد.

انگیزه خرید ویلا در شمال کشور

در حالت کلی برای خرید ویلا در شمال کشور که به خصوص در استان‌های گیلان و مازندران نیز بازار داغ‌تری دارد و در شهرهای مختلف آن دو علت وجود دارد:

• گذران اوقات فراغت و استراحت به دور از هیاهو و آلودگی‌های شهر که در این حالت اقامت برای مدت محدود یا بصورت طولانی مدت انجام میشود.
• سرمایه گذاری در زمینه خرید ویلا در شمال یا خرید زمین و به دنبال آن بدست آوردن سرمایه و بالا بردن سود در ایام نوروز و تعطیلات رسمی، شهرهای گیلان با توجه به تراکم زیاد و بافت سنتی که دارند با ترافیک زیادی روبرو میشوند. در این ایام برای تردد از بزرگراه‌های بیرون از شهر نیز برای فرار از ترافیک داخل شهری استفاده میشود.

اگر قصد خرید ویلا در گیلان دارید. باید بدانید که همواره برای بیرون آمدن از خانه حتی در یک روز گرم آفتابی باید مجهز باشید. چرا که باران‌های این منطقه به یک باره شروع به باریدن می‌کنند. در حالت کلی دیدنی‌های گیلان به سه دسته تقسیم می‌شود. جلگه مرکزی، غربی و شرقی، سواحل گیلان، بازارهای گیلان که بسیار معروف هستند. از معروف‌ترین بازارهای محلی به بازار قدیم رشت و بازار هفتگی می‌توان اشاره کرد.

معایب استان گیلان

یکی از معایب گیلان اقامتگاه‌های آن است. که در ایام تعطیلات و به خصوص ایام نوروز پاسخگوی نیاز مسافران نیست. تعداد هتل‌های خوب گیلان حدود ۲۰ هتل بوده و تا حدود ۳۰۰۰ نفر را می‌تواند در خود جای بدهد. مازندران در مقایسه با گیلان از امکانات رفاهی و اقامتی بیشتری برخوردار است. به همین دلیل هم گزینه مناسب‌تری برای خرید ویلا در مازندران است. یکی از گزینه‌های پرطرفدار خرید ویلا در مازندران منطقه ساری به فرح آباد است. از گردشگر پذیرترین مناطق مازندران می‌توان به این موارد اشاره کرد: فرح ‌آباد ساری، آسیابسر بهشهر، لاویج ‌نور، گرسماسر رامسر، دو هزار تنکابن، چپکرود جویبار، هندوکلا، امامزاده عبدالله آمل، آب ‌اسک، ورسک، جواهرده رامسر، یوش ‌نور، کندولوس چالوس، آب‌ گرم لاریجان، کجور نوشهر و لاجیم سوادکوه

 

جمع بندی خرید ویلا در گیلان یا مازندران

  • دو استان گیلان و مازندران که از استان‌های شمالی کشور هستند. با توجه به آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی که دارند بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته‌اند. این روزها خرید ویلا در گیلان و مازندران بازار نسبتا پرطرفداری دارد.
  • استان گیلان نیز یکی از استان‌های شمالی ایران است که مرکز آن شهر رشت است. این استان از شمال به دریای خزر، از غرب به استان اردبیل. از جنوب به استان زنجان و قزروین و از شرق به استان مازندران محدود میشود.
  • در ایام نوروز و تعطیلات رسمی، شهرهای گیلان با توجه به تراکم زیاد و بافت سنتی که دارند با ترافیک زیادی روبرو می‌شوند. در این ایام برای تردد از بزرگراه‌های بیرون از شهر نیز برای فرار از ترافیک داخل شهری استفاده میشود.
  • اگر قصد خرید ویلا در گیلان دارید باید بدانید برای بیرون آمدن از خانه حتی در یک روز گرم آفتابی باید مجهز باشید. چون باران‌های این منطقه به یک باره شروع به باریدن میکنند.
  • برای خرید ویلا در شمال باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید. که ییلاقات و در کل طبیعت استان مازندران دارای جاده‌ها و مسیرهای بهتری نسبت به استان گیلان است.
  • برای دسترسی به مناطق جنگلی و سرسبز گیلان و ییلاقات آن که بسیار هم چشم نواز هستند. باید از راه‌های ناهموار و سختی عبور کرد در حالیکه دسترسی به مناطق ییلاقی استان مازندران راحت‌تر هستند.
  • اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید باید بدانید که از نظر آب و هوایی خرید ویلا در گیلان و خرید ویلا در مازندران تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در هر دو آنها میزان بارش باران به یک اندازه بوده و با توجه به قرار گرفتن رشته کوه‌های البرز، و نزدیکی به دریا از آلودگی هوا کاملا دور هستند.
  • فاصله شهر رشت که مرکز استان گیلان است تا تهران ۳۲۰ کیلومتر. و فاصله ساری که مرکز مازندران است از تهران ۲۶۰ یا ۲۸۳ کیلومتر است که این نکته نشان می‌دهد خرید ویلا مازندران از لحاظ مسافت گزینه به صرفه‌تری خواهد بود.
  • هنگام سفر به شهرهای استان مازندران پیدا کردن ویلا برای اسکان بسیار راحت صورت میگیرد. در حالیکه این موضوع در گیلان هنوز در حد و اندازه مازندران انجام نمیشود.

 

مقایسه ملک ها

مقايسه كردن