مشکلات خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی

  • ملک مانا توسط ملک مانا
مشکلات خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی

چه مشکلاتی برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد؟!

برای خرید ملک در هر کشوری لازم است حواستان به شرایط و قوانین معاملات املاک باشد. با توجه به افزایش تمایل ایرانی‌ها به سفر یا مهاجرت به ترکیه، قصد داریم در این مقاله نگاهی به مشکلات خرید ملک در ترکیه بیاندازیم.

قوانین دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

قبل از آنکه به مشکلات خرید ملک در ترکیه بپردازیم، لازم است در مورد مهمترین امتیاز خرید خانه در این کشور توسط اتباع خارجی صحبت کنیم؛ اقامت ترکیه با خرید خانه. خرید ملک جزء روش‌های آسان دریافت اقامت در ترکیه محسوب می‌شود. این نوع از دریافت اقامت، زیر مجموعه‌ی سرمایه‌گذاری در ترکیه قلمداد می‌شود، اما به دلیل اهمیت و تداول آن بیشتر درباره‌ی آن شنیده‌ایم. روند دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک آسان است. فرقی هم نمیکند چه نوع ملکی باشد. شما میتوانید با خرید مغازه در ترکیه یا خرید آپارتمان و ویلا برای دریافت کارت اقامت خود اقدام کنید.

در اولین مرحله شما باید ابتدا تصمیم بگیرید در کدام شهر و چه نوع خانه‌ای خریداری کنید. محدودیت و مشکلات خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی شامل شهر یا نوع خانه نمی‌شود. بنابراین دست شما برای انتخاب باز است.
در مرحله بعدی باید برای انتقال مالکیت اقدام کنید. روال کار در اینجا هم مشخص است. ابتدا در یک قرارداد اولیه همه جزئیات معامله درج می‌شود. سپس شما و مالک قبلی برای ثبت رسمی سند به دفاتر نوتر مراجعه می‌کنید تا همه چیز شکل قانونی به خود بگیرد.
و در مرحله‌ی آخر با در دست داشتن مدارک از جمله سند ملک خریداری شده به اداره‌ی مهاجرت ترکیه مراجعه کنید. برای شما وقت مصاحبه در نظر گرفته می‌شود. سوالاتی پرسیده می‌شود. در نهایت 1 ماه بعد کارت اقامت یا همان کیملیک کارت برای شما صادر می‌شود. اعتبار این کارت 1 ساله است و در صورت استمرار حضور در ترکیه قابل تمدید می‌باشد.

مزایای خرید ملک در ترکیه

با خرید ملک در ترکیه چه مزایایی به دست می‌آورید؟ آیا این مزایای مشکلات خرید ملک در ترکیه را جبران می‌کند؟ در این بخش به این امتیازهای ویژه می‌پردازیم.

دریافت اقامت ترکیه

مهم‌ترین مزیت خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی کسب اقامت است. همین مزیت به تنهایی امتیازهای دیگری هم دارد. افرادی که موفق به دریافت کارت اقامت میشوند، براحتی میتوانند در ترکیه کار کنند. تنها لازم است اجازه‌ی کار در ترکیه را دریافت کنند.

افرادی که موفق به دریافت اقامت ترکیه می‌شوند، می‌توانند از امکانات رایگان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های دولتی این کشور نیز بهره‌مند شوند. دریافت اقامت از طریق خرید ملک دارای اعتبار 1 ساله است. در پایان 1 سال قابل تمدید است. نهایتا بعد از 5 سال، راحت با مراجعه به اداره‌ی مهاجرت و نفوس ترکیه می‌توانید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید.

اخذ پاسپورت ترکیه

دریافت شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه امتیاز ویژه‌ای است که تنها در شرایط خاصی به اتباع خارجی اعطا می‌شود. کسانی که موفق به دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک می‌شوند در صورت تمایل و استمرار حضور پس از 5 سال می‌توانند از مزایای شهروندی ترکیه بهره‌مند شوید. این در حالی‌ است که خرید ملک به ارزش 250.000 دلار اعتبار لازم برای اقدام جهت دریافت شهروندی ترکیه را فراهم میکند. بنابراین افراد میتوانند از مزایای اقامت بدون محدودیت زمانی یا در صورت تمایل شهروندی ترکیه بهره‌مند شوند.

مزیت‌ دریافت شهروندی ترکیه

مزیت‌های دریافت شهروندی ترکیه شامل تمام «حقوق شهروندی» از جمله حق استفاده رایگان از خدمات تحصیلی، بیمه، حق رای و استفاده از پاسپورت ترکیه می‌شود.

قیمت مناسب ملک در ترکیه

مهم‌ترین ویژگی خرید ملک در ترکیه، قیمت ارزان آن است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین قیمت مسکن در ترکیه و ایران داشته باشیم؛ شما به راحتی می‌توانید با بودجه‌ای که صرف خرید خانه در مرکز تهران می‌کنید، آپارتمانی شیک در مناطق خوب استانبول خریداری کنید. قیمت خرید خانه در ترکیه در مقایسه با ایران به مراتب ارزان‌تر است. در نتیجه شما با بودجه‌ی یکسان خانه‌ی بهتری در ترکیه خریداری خواهید کرد.

رفت و آمد آسان به ایران

چرا ایرانی‌‌ها گرایش بیشتری برای خرید خانه در ترکیه دارند؟ علت این موضوع در فاصله‌ی کم میان ایرن و ترکیه نهفته است. پروازهای مستقیم روزانه از ایران به شهرهای ترکیه، قیمت پایین بلیط هواپیما، زمان کمتری که صرف مسافرت می‌شود و در یک کلام راحتی رفت و آمد به ایران خیلی‌ها را مجاب کرده که ترکیه بهترین گزینه برای مهاجرت است. ضمن اینکه تشابهات فرهنگی بعنوان یک عامل پیوند دهنده نقش موثری در این انتخاب دارد.

منبع: MTC Home

مقایسه ملک ها

مقايسه كردن